Lélekpillanat

...egy kép megszületése...
A változás ritmusa – én a lovaknál, én a vásznon
Ahogy a lovakkal dolgozom, napról napra tapasztalom, hogy semmi sem állandó – és mégis minden igaz.
A kapcsolatunk finom rezdülésekből áll össze: egy napon vezetés, másnap követés; van, amikor türelem kell, máskor határozottság.
Ezek a dinamikák nemcsak bennük, bennem is tükröződnek. Minden találkozás egy új tükör, ahol újra és újra felfedezhetem magam.
A festés számomra ennek a belső mozgásnak a lenyomata.
Amikor ecsetet fogok, ugyanazzal az énrészemmel kapcsolódom, mint amikor belépek a lovak közé – csak itt a mozdulataim festékké válnak.
Van, amikor kifejező és energikus a ritmus, máskor finom és visszafogott. Néha a stressz, néha a nyitottság formálja, amit létrehozok. És bár minden kép más, mégis mindegyik engem mutat.
Mert a változás nem eltávolít attól, aki vagyok – hanem épp közelebb visz hozzá.
Ez az alkotói folyamat nem egy cél felé tartó út, hanem egy állandó visszatérés önmagamhoz. Az érzésekhez, a jelenléthez, a tapasztalathoz. És ahogy a lovaknál, úgy itt is: a figyelem, a mozgás és a kapcsolódás mindig új, de mindig igaz.
A Lélekpillanat című képem – a fókusz gyakorlata
Nem saját ötet alapján készült mégis olyan erősen villogott a fejemben, hogy igen..most ezt kell megfestenem, hogy nem tudtam nem tanulmányképként kezelni.
Ez a festmény egy olyan belső állapotom amely a tudatosság és jelenlét egyik legmélyebb formája.
A "Lélekpillanat" a figyelem fókuszálásának tapasztalata: amikor sikerül lecsendesítenünk a belső zajt, és egyetlen pontra irányítani a figyelmünket – legyen az egy mozdulat, egy lélegzet vagy egy pillanatnyi kapcsolat a természettel.
A szitakötő itt nemcsak motívum, hanem eszköz is: megmutatja, hogy a törékenység és az egyensúly nem egymást kizáró fogalmak.
A kép azt üzeni, hogy a belső stabilitás nem a világ elcsendesedéséből fakad, hanem abból, hogy megtanuljuk a figyelmünket ott tartani, ahol valóban jelen akarunk lenni.
Ez a mű alkalmat adhat arra is, hogy megfigyeljük: hol van most a figyelmünk?
Mire irányul?
És ha elkalandozik – vissza tudunk-e térni a jelen pillanatba?
A kép önmagában is gyakorlat: meghívás egy belső fókuszponthoz, ahol megpihenhetünk – akár csak egy lélegzetvételnyi időre.